back

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №1 «Лермонтова – Сіверський шлях» та №2 «Сидоренка – Сіверський шлях»

Цей аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Менської міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №1 «Лермонтова – Сіверський шлях» та №2 «Сидоренка – Сіверський шлях» (надалі – Аналіз) розроблений на виконання вимог статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160-ІV, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308.

Назва регуляторного акту: проєкт рішення виконавчого комітету міської ради Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №1 «Лермонтова – Сіверський шлях» та №2 «Сидоренка – Сіверський шлях».

Регуляторний орган: Менська міська рада.

Розробники документа: відділ економічного розвитку та інвестицій Менської міської ради.

Відповідальна особа: Скороход С.В.

Контактний телефон: 3-16-19.

1. Визначення проблеми

У грудні 2018 року проводився конкурс на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах, що проходять по м. Мена. Заявку на конкурс подав один претендент – ФОП Кадинський В.В., який був визнаний переможцем.

На 2 сесії 8 скликання було прийнято програму «Міський автобус» перевезення пасажирів по місту Мена та Порядок відшкодування різниці між тарифом на послуги з перевезення пасажирів та вартістю квитка, згідно якої передбачено відшкодування різниці між розміром тарифу, запропонованого перевізником, та розміром тарифу, запропонованого виконавчим комітетом, тобто 5,00 гривні.

Механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування визначається Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.112009 № 1175 ( далі – Методика).

На даний час необхідно укласти договір з переможцем конкурсу, так як в попереднього строк дії закінчився. Це дасть можливість забезпечити регулярність руху автобусів на міських маршрутах та забезпечувати відповідну якість надання послуг з перевезення пасажирів.

Проблема, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення, полягає у встановленні тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №1 «Лермонтова –Сіверський шлях» та №2 «Сидоренка – Сіверський шлях», який забезпечив би баланс інтересів органів місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та особи, що надає послуги з перевезення пасажирів.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Х

 

Держава (територіальна громада)

Х

 

Суб’єкти господарювання,

Х

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

Х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблема встановлення рівня тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів у зв’язку з тим, що державою прийнята низка законів та інших нормативних документів, які регламентують діяльність виконавчих органів місцевого самоврядування в цьому напрямку.

    2. Цілі державного регулювання

- встановлення тарифу на перевезення пасажирів у міському пасажирському автотранспортні в місті Мена до економічно обґрунтованого рівня;

- забезпечення надання якісних послуг з перевезення пасажирів на належному рівні;

- сприяння розвитку ринкової інфраструктури пасажирського автотранспорту;

- підтримання рівня обслуговування пасажирів, фінансового стану автопідприємств та фізичних осіб-підприємців.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Не встановлення тарифу

Альтернатива 2

Встановлення повної вартості перевезення одного пасажира.

Альтернатива 3

Прийняття рішення виконавчого комітету міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №1 «Лермонтова – Сіверський шлях» та №2 «Сидоренка – Сіверський шлях».

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави (територіальної громади)

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні.

незабезпечення надання послуг з перевезення пасажирів

Альтернатива 2

Збільшення надходжень до міського бюджету від сплати обов’язкових платежів.

Зменшення обсягу пасажирських перевезень автотранспортом.

Альтернатива 3

Збереження пасажирських перевезень автотранспортом. Збільшення надходжень до міського бюджету від сплати обов’язкових платежів.

Відсутні.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

 Відсутні

незабезпечення надання послуг з перевезення пасажирів

Альтернатива 2

Відсутні

Зменшення обсягу пасажирських перевезень автотранспортом.

Альтернатива 3

Поліпшення якості надання транспортних послуг та безпеки руху.

Збільшення витрат на проїзд на 1,0 грн. за поїздку в автотранспорті.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

-

-

1

-

1

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

 

-

 

-

 

100,0%

 

-

 

100%

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Незабезпечення надання послуг з перевезення пасажирів

Альтернатива 2

Досягнення сталих економічних умов роботи.

Задоволення підприємницького інтересу.

Відсутні.

Альтернатива 3

Досягнення сталих економічних умов роботи.

Задоволення підприємницького інтересу.

Відсутні

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва за альтернативами

Сума витрат, грн.

Альтернатива 1

0

Альтернатива 2

0

Альтернатива

0

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності

(за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Призведе до втрати кваліфікованих працівників внаслідок недоотримання належного рівня оплати праці, погіршення надання послуг автомобільним транспортом або зупинки роботи автобусних маршрутів, повної зупинки руху пасажирського автотранспорту.

Альтернатива 2

1

Значне зменшення кількості пасажирів, так як купівельна платоспроможність невисока.

Альтернатива 3

4

Прийняття проєкту рішення забезпечить досягнення цілей та розв’язання вищезазначених проблем.

Рейтинг результатив-ності

Вигоди

(підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Не встановлення тарифу

Зменшення надходжень до бюджету.

Погіршення якості (або відсутність) пасажирських перевезень автотранспортом.

незабезпечення надання послуг з перевезення пасажирів

Альтернатива 2

Зменшення обсягу пасажирських перевезень автотранспортом.

Збільшення витрат на проїзд за поїздку в автотранспорті.

Загроза скорочення обсягів пасажирських перевезень автотранспортом.

Альтернатива 3

Збільшення надходжень до міського бюджету від сплати обов’язкових платежів.

Підвищення продуктивності та конкурентоспроможності суб’єктів господарювання.

Поліпшення якості надання транспортних послуг та безпеки руху.

Збільшення витрат на проїзд на 1 грн. за поїздку в автотранспорті.

Забезпечення стабільності функціонування автотранспорту загального користування.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

  Не встановлення тарифу

Ситуація залишається без змін, проблема не вирішується.

Х

Встановлення повної вартості перевезення одного пасажира.

Ситуація залишається без змін, проблема не вирішується.

Х

Прийняття рішення виконавчого комітету міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №1 «Лермонтова – Сіверський шлях» та №2 «Сидоренка – Сіверський шлях».

Запропонований регуляторний акт при розв’язанні визначеної проблеми є найбільш ефективним способом.

Непередбачуваними загрозами досягнення мети даного регуляторного акту є суттєві зміни у діючому законодавстві стосовно організації міських пасажирських перевезень, цінові коливання на ринку паливно-мастильних матеріалів.

На дію даного регуляторного акту негативно можуть вплинути економічна криза та значні темпи інфляції, що погіршить фінансову стабільність суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги, призведе до ще більшого здорожчання пального та запчастин, шин до автомобілів. Відповідно, даний тариф знову стане економічно необґрунтованим.

Прийняття рішення виконавчого комітету міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №1 «Лермонтова – Сіверський шлях» та №2 «Сидоренка – Сіверський шлях» є найбільш ефективним способом.

Непередбачуваними загрозами досягнення мети даного регуляторного акту є суттєві зміни у діючому законодавстві стосовно організації міських пасажирських перевезень, цінові коливання на ринку паливно-мастильних матеріалів.

На дію даного регуляторного акту негативно можуть вплинути економічна криза та значні темпи інфляції, що погіршить фінансову стабільність суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги, призведе до ще більшого здорожчання пального та запчастин, шин до автомобілів. Відповідно, даний тариф знову стане економічно необґрунтованим.

5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.

Для розв’язання проблеми пропонується прийняття рішення виконавчого комітету міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №1 «Лермонтова – Сіверський шлях» та №2 «Сидоренка – Сіверський шлях».

Механізм дії запропонованого регуляторного акту спрямований на укладення договору з перевізником переможцем та приведення тарифу на перевезення пасажирів у міському пасажирському автотранспорті в місті Мена до економічно обґрунтованого рівня.

Розв’язання проблеми шляхом прийняття регуляторного акта відповідатиме принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

Організаційні заходи для впровадження регулювання:

- аналіз актуальних розрахунків (економічних обґрунтувань) тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту;

- розробка та оприлюднення у засобах масової інформації проекту рішення виконавчого комітету Менської міської ради “Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №1 «Лермонтова-Сіверський шлях» та №2 «Сидоренка-Сіверський шлях» та аналізу регуляторного впливу цього рішення;

 - обґрунтоване прийняття або відхилення пропозицій щодо регуляторного акту;

- прийняття рішення виконавчим комітетом Менської міської ради “Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №1 «Лермонтова-Сіверський шлях» та №2 «Сидоренка-Сіверський шлях».

6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

В разі прийняття запропонованого регуляторного акту очікується:

- підвищення надійності пасажирських перевезень, забезпечення попиту населення на перевезення;

- підтримання якості обслуговування;

- збалансування доходів та витрат перевізників, що займаються перевезенням пасажирів по місту.

 7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

         Термін дії чинності запропонованого регуляторного акта необмежений. Його дія постійна з можливістю внесення змін та прийняття нового акта. Прийняття нового регуляторного акта відбуватиметься у разі збільшення або зменшення собівартості послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.

8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

За результатами впровадження регуляторного акта будуть досліджуватись та вивчатись наступні показники:

- кількість скарг та звернень громадян стосовно якості надання послуг з пасажирських перевезень у міському транспорті загального користування;

- робота пасажирського транспорту загального користування відповідно до маршрутної мережі міста та укладених договорів;

- забезпечення беззбиткової діяльності суб’єктів господарювання, які надають послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування;

 - рівень інформованості споживачів щодо основних положень регуляторного акта.

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься  відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта будуть проводитись на основі статистичних даних.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності рішення.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік.

Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись один раз через кожні три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акту.

 Для проведення відстеження результативності буде використовуватись соціологічний метод, який буде проводитись шляхом опитування цільових груп осіб.

Начальник відділу економічного розвитку та інвестицій С.В. Скороход

13 жовтня 2021
back