![](http://www.vz.kiev.ua/wp-contentweb_docs/18717/2014/10/img/VZ_40-41_%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0_08_%D0%98%D0%B7%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5_0001.jpg)
Так, одним із таких питань, що висвітлені у зверненнях є питання знесення або перенесення самочинно побудованих приміщень, в тому числі у приватних домоволодіннях.
На сьогоднішній день вирішення питань, пов’язаних із самочинним будівництвом, відноситься до компетенції інспекції державного архітектурно-будівельного контролю і врегульовано Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» №3038-1V від 05.07.2013. Статтею 38 зазначеного Закону передбачено, що у разі виявлення факту самочинного будівництва об’єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису. У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об’єкта та компенсацію витрат, пов’язаних з таким знесенням. Згідно статті 25 Закону України «Про основи містобудування» особи, винні у порушені містобудівного законодавства, в т.ч. недотриманні санітарно-гігієнічних вимог, притягуються до відповідальності органами Держархбудінспекції, органами місцевого самоврядування та іншими, уповноваженими на це державними органами відповідно до статті 96, статті 96-1 Кодексу України « Про адміністративні правопорушення»
Питання щодо утримання тварин в домашніх умовах, додержання тиші в громадських місцях , а також утримання в належній чистоті вулиць, прибудинкових територій і дворів відповідно до статті 10 п.26 Закону України «Про міліцію» належить до повноважень органів внутрішніх справ.
Стосовно питань торгівлі в невстановлених місцях – у відповідності до діючого законодавства ст.10 Закону України «Про міліцію» та статті 26, статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ліквідація стихійної торгівлі належить, виключно, до повноважень органів внутрішніх справ та органів влади.
З повагою, завідувач Менського РВЛД ДУ « Чернігівський ОЛЦ» Юлія Зеркаль.
12 листопада 2015
![back](img/Previous-24.png)