back

НОВЕЛИ У СФЕРАХ РЕЄСТРАЦІЇ БІЗНЕСУ ТА НЕРУХОМОСТІ

26 листопада 2015 року Верховною Радою України прийнято Закони України № 834-VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та № 835- VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , які набрали чинності 13 грудня 2015 року. З метою децентралізації та демонополізації адміністративних сервісів у сферах державної реєстрації бізнесу та речових прав на нерухоме майно суб’єктами державної реєстрації визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, а також юридичні особи публічного права за умови їх акредитації в установленому порядку. Отже, з 01 січня 2016 року функції органів юстиції у зазначених сферах державної реєстрації поступово будуть передаватися на місця до моменту завершення цього процесу у визначений Законами строк – 30 квітня 2016 року. Окрім передачі повноважень з державної реєстрації на місцевий рівень, Закони передбачають такі новели: - уніфікацію процедур державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб-підприємців; - створення з 01 січня 2017 року єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об'єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; - запровадження принципу екстериторіальності в межах області у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та в межах України у сфері державної реєстрації бізнесу; - запровадження можливості подання електронних документів для проведення реєстраційних дій; - скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації; - запровадження дворівневої системи адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів з можливістю скасування рішення та проведення державної реєстрації; - запровадження відповідальності суб’єктів державної реєстрації за порушення у сфері державної реєстрації/тощо. Прикінцевими та перехідними положеннями Законів передбачається, що територіальні органи, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у вищезазначених сферах державної реєстрації на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями реалізації повноважень у сфері державної реєстрації, але не пізніше 30 квітня 2016 року.


В.о. начальника Менського районного управління юстиції В.Ю. Рачков

02 лютого 2016
back