back

Оголошення про оприлюднення проєкту регуляторного акту

Відповідно до статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» на публічне обговорення (оприлюднення) виноситься проєкт регуляторного акта – проєкт рішення Менської міської ради «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Менської міської територіальної громади», а також аналіз його регуляторного впливу.

Метою прийняття проєкту регуляторного акта є затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Менської міської територіальної громади на економічно обґрунтованому рівні та створення єдиного механізму справляння орендної плати за використання земель комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв) на території громади, а також приведення  нормативно-правового акта у відповідність до чинного законодавства.

Зауваження та пропозиції будуть прийматись у письмовому та/або електронному вигляді від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань з 29.04.20204 по 28.05.2024 (протягом одного місяця в робочі дні)) відділом земельних відносин, агропромислового комплексу та екології Менської міської ради (поштова адреса: вулиця Героїв АТО,6, м. Мена, Корюківський район, Чернігівська область, 15600, електронна адреса: [email protected])

З проєктом та аналізом його регуляторного впливу можна ознайомитись нижче, а також на офіційному веб-сайті Менської міської ради в розділі Документи за наступним посиланням: Головна/Документи/Система обліку рішень сесій/2024 рік/47 сесія 8 скликання, порядковий номер документа 192.

«Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Менської міської територіальної громади» 

Додаток 1

до рішення 47 сесії Менської міської ради 8 скликання

25 квітня 2024 року №192

 

МЕНСЬКА МІСЬКА РАДА

ПРОЄКТ РІШЕННЯ

 

____ ___________ 2024 року            м. Мена                            №

 

Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Менської міської територіальної громади

 

З метою забезпечення подальшого соціально-економічного розвитку Менської міської територіальної громади, впорядкування нормативно-правового акта та уточнення видів діяльності за цільового призначення земельних ділянок, враховуючи постанову Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 року № 821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», якою введений в дію Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок, у зв’язку з чим припинена чинність Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затверджений наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26 листопада .2020 року № 290, запровадження нового коефіцієнта індексації та з метою справедливої реалізації прав суб’єктів господарювання (землекористувачів), керуючись п. 24 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Податковим кодексом України,  Законом України «Про оренду землі», Менська міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити ставки орендної плати за земельні ділянки на території Менської міської територіальної громади згідно з додатком (додається) та ввести їх в дію з дати прийняття цього рішення (розмір орендної плати встановлений з урахуванням вимог пункту 288.5. статті 288 Податкового кодексу України).

2. При укладанні, переукладанні, зміні, тощо договорів оренди землі застосовувати відсоткові ставки орендної плати, відповідно до цього рішення, крім випадків:

1) суб’єкт господарювання запропонував вищу за визначену цим рішенням відсоткову ставку орендної плати за земельну ділянку;

2) відсоткова ставка орендної плати може перевищувати граничний розмір, встановлений цим рішенням, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах та не може бути зменшена за згодою сторін протягом строку дії договору оренди, а також у разі його поновлення (крім випадків консервації таких земельних ділянок, а також визнання земельних ділянок забрудненими (потенційно забрудненими) вибухонебезпечними предметами) згідно закону;

3) стартова величина ставки річної орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, які виставляються на земельні торги (аукціони), становить 10 (десять) % (відсотків) від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (яка може бути зменшена лише у разі повторного продажу, якщо попередні торги з продажу права оренди на земельну ділянку вважаються такими, що не відбулися).

4) за пропозицією постійної комісії міської ради з питань містобудування, будівництва, земельних відносин та охорони природи для суб’єктів господарювання, що здійснюють стратегічно важливу для інтересів міста діяльність, розмір орендної плати може бути зменшений.

3. Ставки орендної плати за земельні ділянки переглядаються та затверджуються на  пленарному засіданні сесії з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у разі:

1) зміни (повторного проведення) нормативної грошової оцінки земельної ділянки, в тому числі запровадження нового коефіцієнта індексації;

2) встановлення нових ставок земельного податку.

4. Рішення 7 сесії Менської міської ради 8 скликання від 30 червня 2021 р  №322 «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Менської міської територіальної громади» вважати таким, що втратило чинність.

5. Рішення набуває чинності з дати прийняття.

6. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, будівництва, земельних відносин та охорони природи та на першого заступника міського голови О.Л. Неберу.

 

 

Секретар ради                                                               Юрій СТАЛЬНИЧЕНКО

 

Додаток 

до рішення ___ сесії Менської міської ради 8 скликання

 ________ №___ «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Менської міської територіальної громади»

 

СТАВКИ
орендної плати за земельні ділянки

території територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

 

Код області

Код району

Код території територіальних громад в областях

Найменування територіальної громади

UA74000000000025378

UA74020000000089267

UA74020030000069340

Менська міська територіальна громада

 

Код виду цільового призначення

Назва виду цільового призначення

Код згідно з УКЦВЗ

Код

згідно з КВЦПЗ

Ставки орендної плати (відсотків нормативної грошової оцінки) за земельні ділянки комунальної власності (незалежно від місця знаходження)

розділ

підрозділ

Категорія: землі сільськогосподарського призначення

01

Земельні ділянки сільськогосподарського призначення (земельні ділянки, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей; земельні ділянки, надані для діяльності у сфері надання послуг у сільському господарстві, та інше)

01.01

Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва

1.1; 2.1

01.01

8%

01.02

Для ведення фермерського господарства

1.5; 2.5

01.02

8%

01.03

Для ведення особистого селянського господарства

1.2; 2.2; 2.4

01.03

8%

01.04

Для ведення підсобного сільського господарства

1.4; 2.2; 2.4

01.04

5%

01.05

Для індивідуального садівництва

1.2; 2.2

01.05

5%

01.06

Для колективного садівництва

1.2; 2.2

01.06

8%

01.07

Для городництва

1.2; 2.2

01.07

5%

01.08

Для сінокосіння і випасання худоби

1.2; 2.2

01.08

5%

01.09

Для дослідних і навчальних цілей

1.3; 2.3

01.09

5%

01.10

Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства

1.3; 2.3

01.10

8%

01.11

Для надання послуг у сільському господарстві

1.6; 2.6

01.11

5%

01.12

Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції

 

01.12

5%

01.13

Для іншого сільськогосподарського призначення

1.7; 2.7

01.13

8%

01.14

Для цілей підрозділів 01.01-01.13, 01.15-01.19 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

-

01.14; 19.00

-

01.15

Земельні ділянки запасу під сільськогосподарськими будівлями і дворами

-

16.00

-

01.16

Земельні ділянки під полезахисними лісовими смугами

-

01.13

5%

01.17

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянами чи юридичними особами)

-

16.00

-

01.18

Земельні ділянки загального користування, які використовуються як польові дороги, прогони

-

18.00

-

01.19

Земельні ділянки під громадськими сіножатями та громадськими пасовищами

-

18.00

-

Категорія: землі житлової та громадської забудови

02

Земельні ділянки житлової забудови (земельні ділянки, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше); земельні ділянки, які використовуються для розміщення гаражного будівництва)

02.01

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)

1.8

02.01

3%

02.02

Для колективного житлового будівництва

1.9

02.02

3%

02.03

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

 

02.03

5%

02.04

Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання

 

02.04

5%

02.05

Для будівництва індивідуальних гаражів

1.8

02.05

5%

02.06

Для колективного гаражного будівництва

1.9

02.06

5%

02.07

Для іншої житлової забудови

1.13.1

02.07

5%

02.08

Для цілей підрозділів 02.01-02.07, 02.09-02.12 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

 

02.08; 19.00

-

02.09

Для будівництва і обслуговування паркінгів та автостоянок на землях житлової та громадської забудови

1.13

02.09

5%

02.10

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури

1.13

02.10

8%

02.11

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

-

16.00

-

02.12

Земельні ділянки загального користування, які використовуються як внутрішньоквартальні проїзди, пішохідні зони

-

18.00

-

03

Земельні ділянки громадської забудови (земельні ділянки, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об’єктів загального користування)

03.01

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та органів місцевого самоврядування

1.12.1

03.01

3%

03.02

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти

1.12.3

03.02

3%

03.03

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги

1.12.5

03.03

3%

03.04

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій

1.12.6

03.04

3%

03.05

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування

1.12.4

03.05

3%

03.06

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів

1.12.8

03.06

3%

03.07

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

1.11; 1.11.2; 1.11.3; 1.13.4; 1.11.6; 1.21

03.07

12

03.08

Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

1.11

03.08

11%

03.09

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

1.11

03.09

12%

03.10

Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов’язаною з отриманням прибутку

1.11; 1.11.1; 1.11.3; 1.11.4; 1.11.5; 1.11.6; 1.12; 1.12.7; 1.12.9; 1.13.2; 1.13.3; 1.13.4; 1.21

03.10

12%

 

03.11

Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки

1.11.5

03.11

3%

03.12

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

1.12.9

03.12

3%

03.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування

1.11

03.13

11%

03.14

Для розміщення та постійної діяльності органів і підрозділів ДСНС

 

03.14

3%

03.15

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови

1.11.5; 1.12.9;

03.15

11%

03.16

Для цілей підрозділів 03.01-03.15, 03.17-03.20 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

 

03.16; 19.00

-

03.17.

Для розміщення та експлуатації закладів з обслуговування відвідувачів об’єктів рекреаційного призначення

1.6; 1.11; 1.11.3; 1.11.6; 1.17; 2.6; 4.3

03.17

11%

03.18

Для розміщення та експлуатації установ/місць виконання покарань

 

03.18

-

03.19

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

 

16.00

-

03.20

Земельні ділянки загального користування, які використовуються як внутрішньоквартальні проїзди, пішохідні зони

 

18.00

-

Категорія: землі природно-заповідного фонду та
іншого природоохоронного призначення

04

Земельні ділянки природно-заповідного фонду (природні території та об’єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам’ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об’єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам’ятки садово-паркового мистецтва), що надаються в постійне користування спеціальним адміністраціям територій та об’єктів природно-заповідного фонду (крім земельних ділянок під об’єктами природно-заповідного фонду, що включені до їх складу без вилучення)

04.01

Для збереження та використання біосферних заповідників

1.15

-

3%

04.02

Для збереження та використання природних заповідників

1.15

-

3%

04.03

Для збереження та використання національних природних парків

1.15

-

3%

04.04

Для збереження та використання ботанічних садів

1.15

-

3%

04.05

Для збереження та використання зоологічних парків

1.15

-

3%

04.06

Для збереження та використання дендрологічних парків

1.15

-

3%

04.07

Для збереження та використання парків-пам’яток садово-паркового мистецтва

1.15

-

3%

04.08

Для збереження та використання заказників

1.15

-

3%

04.09

Для збереження та використання заповідних урочищ

1.15

-

3%

04.10

Для збереження та використання пам’яток природи

1.15

-

3%

04.11

Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

1.15

-

3%

05

Земельні ділянки іншого природоохоронного призначення

 

05.01

Земельні ділянки іншого природоохоронного призначення (земельні ділянки, в межах яких є природні об’єкти, що мають особливу наукову цінність, та які надаються для збереження і використання цих об’єктів, проведення наукових досліджень, освітньої та виховної роботи)

4.1

05.00

3%

 

05.02

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

 

16.00

-

Категорія: землі оздоровчого призначення

06

Земельні ділянки оздоровчого призначення (земельні ділянки, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися для профілактики захворювань і лікування людей)

 

06.01

Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів

4.2; 1.16

06.01

3%

 

06.02

Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

4.2; 1.16

06.02

3%

 

06.03

Для інших оздоровчих цілей

4.2; 1.16

06.03

3%

 

06.04

Для цілей підрозділів 06.01-06.03, 06.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

-

06.04; 19.00

-

 

06.05

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

 

16.00

-

Категорія: землі рекреаційного призначення

07

Земельні ділянки рекреаційного призначення (земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об’єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об’єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об’єктів стаціонарної рекреації)

07.01

Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення

4.3; 1.17

07.01

3%

07.02

Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту

4.3; 1.17

07.02

3%

07.03

Для індивідуального дачного будівництва

1.8; 4.3; 1.17

07.03

3%

07.04

Для колективного дачного будівництва

1.8; 4.3; 1.17

07.04

3%

07.05

Для цілей підрозділів 07.01-07.04, 07.06-07.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

-

07.05; 19.00

3%

07.06

Для збереження, використання та відтворення зелених зон і зелених насаджень

-

07.01

3%

07.07

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

-

16.00

-

07.08

Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження загального користування

-

18.00

-

07.09

Земельні ділянки загального користування відведені під місця поховання

-

18.00

-

Категорія: землі історико-культурного призначення

08

Земельні ділянки історико-культурного призначення (земельні ділянки, на яких розташовані: пам’ятки культурної спадщини, їх комплекси (ансамблі), історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, музеї просто неба, меморіальні музеї-садиби)

08.01

Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини

4.4; 1.18

08.01

3%

08.02

Для розміщення та обслуговування музейних закладів

4.4; 1.18

08.02

3%

08.03

Для іншого історико-культурного призначення

4.4; 1.18

08.03

3%

08.04

Для цілей підрозділів 08.01-08.03, 08.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

-

08.04; 19.00

-

08.05

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

-

16.00

-

Категорія: землі лісогосподарського призначення

09

Земельні ділянки лісогосподарського призначення (земельні ділянки, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові земельні ділянки, які надані та використовуються для потреб лісового господарства, крім земельних ділянок, зайнятих зеленими насадженнями у межах населених пунктів, які не віднесені до категорії лісів, а також земельних ділянок, зайнятих окремими деревами і групами дерев, чагарниками на сільськогосподарських угіддях, присадибних, дачних і садових ділянках)

09.01

Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг

5.1; 1.19

09.01

3%

09.02

Для іншого лісогосподарського призначення

5.1; 1.19

09.02

3%

09.03

Для цілей підрозділів 09.01-09.02, 09.04-09.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

5.1; 1.19

09.03; 19.00

3%

09.04

Для розміщення господарських дворів лісогосподарських підприємств, установ, організацій та будівель лісомисливського господарства

5.1; 1.19

 

3%

09.05

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

 

16.00

-

Категорія: землі водного фонду

10

Земельні ділянки водного фонду (земельні ділянки, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об’єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також земельні ділянки, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів)

10.01

Для експлуатації та догляду за водними об’єктами

6.1

10.01

4%

10.02

Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами

6.1

10.02

3%

10.03

Для експлуатації та догляду за смугами відведення

6.1

10.03

3%

10.04

Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

6.1; 1.20

10.04

5%

10.05

Для догляду за береговими смугами водних шляхів

 

10.05

3%

10.06

Для сінокосіння

1.2; 2.2

10.06

5%

10.07

Для рибогосподарських потреб

6.1

10.07

3%

10.08

Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

1.12.7

10.08

3%

10.09

Для проведення науково-дослідних робіт

 

10.09

3%

10.10

Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд

6.1; 1.20

10.10

3%

10.11

Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів

1.16; 4.2

10.11

3%

10.12

Для цілей підрозділів 10.01-10.11, 10.13-10.16 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

 

10.12; 19.00

-

10.13

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

 

16.00

-

10.14

Водні об’єкти загального користування

 

18.00

-

10.15

Земельні ділянки під пляжами

 

18.00

-

10.16

Земельні ділянки під громадськими сіножатями

 

18.00

-

Категорія: землі промисловості, транспорту, зв’язку,
енергетики, оборони та іншого призначення

11

Земельні ділянки промисловості (земельні ділянки, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під’їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд)

 

11.01

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами

1.10.1; 3.1.1

11.01

8%

11.02

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

1.10; 1.10.2; 1.10.5; 1.13.1; 3.1; 3.1.2; 3.1.5

11.02

8%

11.03

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

1.10.4; 3.1.4

11.03

8%

11.04

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)

1.10.5; 3.1.5

11.04

8%

11.05

Для цілей підрозділів 11.01-11.04, 11.06-11.08 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

 

11.05; 19.00

-

11.06

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

 

16.00

-

11.07

Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження спеціального призначення

 

18.00

-

11.08

Земельні ділянки загального користування, відведенні для цілей поводження з відходами

 

18.00

-

12

Земельні ділянки транспорту (земельні ділянки, надані підприємствам, установам та організаціям залізничного, автомобільного транспорту і дорожнього господарства, морського, річкового, авіаційного, трубопровідного транспорту та міського електротранспорту для виконання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об’єктів транспорту)

 

12.01

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту

1.14.1; 3.2.1

12.01

3%

12.02

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту

1.14.4; 3.2.4

12.02

-

12.03

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту

1.14.5; 3.2.5

12.03

3%

12.04

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства

1.14.2; 3.2.2

12.04

3%

12.05

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту

1.14.6; 3.2.6

12.05

-

12.06

Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту

1.14.3; 3.2.3

12.06

-

12.07

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту

1.14.7, 1.14.8; 3.2.7; 3.2.8

12.07

-

12.08

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

3.2.10; 1.14.10

12.08

3%

12.09

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту

1.14.10; 3.2.10

12.09

3%

12.10

Для цілей підрозділів 12.01-12.09, 12.11-12.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

 

12.10; 19.00

-

12.11

Для розміщення та експлуатації об’єктів дорожнього сервісу

1.14; 3.2.10

12.11

3%

12.12

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

 

16.00

-

12.13

Земельні ділянки загального користування, які використовуються як вулиці, майдани, проїзди, дороги, набережні

 

18.00

-

13

Земельні ділянки зв’язку (земельні ділянки, надані під повітряні і кабельні телефонно-телеграфні лінії та супутникові засоби зв’язку, а також підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності)

13.01

Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій

1.14; 1.14.9; 3.2; 3.2.9

13.01

10%

13.02

Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку

1.14.9; 3.2; 3.2.9

13.02

5%

13.03

Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку

1.14; 1.14.9; 1.14.10; 3.2; 3.2.10; 3.4

13.03

10%

13.04

Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05-13.06 та для збереження і використання земель природно-заповідного фонду

1.14.9

13.04; 19.00

-

13.05

Для розміщення та постійної діяльності Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України

11.14; 1.14.9;

13.05

5%

13.06

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

-

16.00

-

14

 

Земельні ділянки енергетики (земельні ділянки, надані в установленому порядку для розміщення, будівництва і експлуатації та обслуговування об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (атомні, теплові, гідро- та гідроакумулюючі електростанції, теплоелектроцентралі, котельні), об’єктів альтернативної енергетики (електростанції з використанням енергії вітру, сонця та інших джерел), об’єктів передачі електричної та теплової енергії (повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої, теплові мережі), виробничих об’єктів, необхідних для експлуатації об’єктів енергетики, в тому числі баз та пунктів)

14.01

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій

1.10.3; 3.1.3;

14.01

8

14.02

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної енергії

1.10.3; 3.1.3

14.02

8

14.03

Для цілей підрозділів 14.01-14.02, 14.04-14.06 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

 

14.03; 19.00

-

14.04

Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)

 

16.00

-

14.05

Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження спеціального призначення

 

18.00

-

14.06

Земельні ділянки загального користування, відведені для цілей поводження з відходами

 

18.00

-

15

Земельні ділянки оборони (земельні ділянки, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства)

 

15.01

Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил

1.12.2; 3.3

15.01

3%

 

15.02

Для розміщення та постійної діяльності Національної гвардії

1.12.2; 3.3

15.02

3%

 

15.03

Для розміщення та постійної діяльності Державної прикордонної служби

1.12.2; 3.3

15.03

3%

 

15.04

Для розміщення та постійної діяльності Служби безпеки

1.12.2; 3.3

15.04

3%

 

15.05

Для розміщення та постійної діяльності Державної спеціальної служби транспорту

1.12.2; 3.3

15.05

3%

 

15.06

Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки України

1.12.2; 3.3

15.06

3%

 

15.07

Для розміщення та постійної діяльності інших, створених відповідно до законів, військових формувань

1.12.2; 3.3

15.07

3%

 

15.08

Для цілей підрозділів 15.01-15.07, 15.09-15.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонд

 

15.08; 19.00

3%

 

15.09

Для розміщення структурних підрозділів апарату МВС, територіальних органів, закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління МВС

1.12.2; 3.3

15.09

3%

 

15.10

Для розміщення та постійної діяльності Національної поліції, її територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Національної поліції

1.12.2; 3.3

15.10

3%

 

15.11

Для розміщення структурних підрозділів Міноборони, територіальних органів, закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління Міноборони

 

 

3%

 

 

Начальник відділу земельних відносин,

агропромислового комплексу та екології                             Оксана СКИРТА

 

 

Аналіз регуляторного впливу

Додаток 2

до рішення 47 сесії Менської міської ради 8 скликання

25 квітня 2024 року №192

 

Аналіз регуляторного впливу

до проєкту рішення сесії Менської міської ради «Про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки на території Менської міської територіальної громади».

Аналіз регуляторного акта розроблений на виконання та дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (надалі – Аналіз).

1.Визначення проблеми.

Земельним та Податковим кодексами України встановлено, що використання землі в Україні є платним.

Згідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції сесії ради. За вимогами Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою за розмір земельного податку; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки та може перевищувати граничний розмір орендної плати (12 відсотків), у разі визначення орендаря на конкурентних засадах. Орендна плата за земельні ділянки комунальної власності, наразі, встановлюється у відповідності діючих ставок орендної плати, затверджених рішенням 7 сесії 8 скликання Менської міської ради від 30.06.2021 р. №322, які не суперечать вимогам законодавства, однак потребують зваженого перегляду з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 року № 821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», якою введений в дію Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок (у зв’язку з чим припинена чинність Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548), Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затверджений наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26 листопада 2020 року № 290, нового коефіцієнта індексації.

Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом прийняття вказаного рішення – це впорядкування нормативно-правового акта та уточнення видів діяльності за цільового призначення земельних ділянок, створення єдиного механізму справляння орендної плати за використання земель комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв), зміні окремих ставок орендної плати на території Менської міської територіальної громади, у зв’язку з зі значним зниженням (збільшення) показників нормативно грошової оцінки деяких земель. Розв’язання даної проблеми за допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки чинне законодавство чітко регламентує, що саме органи місцевого самоврядування встановлюють розмір плати за землю. Впровадження даного регулювання є доцільним у зв’язку з тим, що інших альтернатив розв’язання проблеми не існує.

Метою розробленого регуляторного акта є створення єдиного механізму справляння орендної плати за використання земель комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв) на території Менської міської територіальної громади та приведення  нормативно-правового акта у відповідність до чинного законодавства. Дія даного регуляторного акта поширюється на усіх орендарів земельних ділянок комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв) на території Менської міської територіальної громади. 

 Групи

Так

Ні

Громадяни

+

 

Орган місцевого самоврядування

+

 

Суб’єкти господарювання

+

 

2.Визначення цілей регулювання.

Цілями запропонованого регуляторного акта є:

– створення єдиного механізму справляння орендної плати за використання земель комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв) на території Менської міської територіальної громади;

– вдосконалення земельних відносин на основі встановлення ставок орендної плати за використання земель комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв) в залежності від цільового призначення земельної ділянки з урахуванням Класифікатора видів цільового призначення земельних ділянок;

– зміна розмірів ставок орендної плати та плати за землю з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб'єктів господарювання та відповідно до потреб бюджету громади, забезпечить своєчасні надходження до бюджету громади.

– відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при встановленні ставок та пільг щодо сплати орендної плати за земельні ділянки.

– запобігання порушенню Закону України "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні" і Закону України "Про захист економічної конкуренції"

3.Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей.

3.1. Визначення альтернативних способів:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1:

Збереження існуючого стану

Збереження існуючих ставок орендної плати

Альтернатива 2:

Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів

Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки законодавством визначено, що встановлення місцевих податків та плати за землю належить до повноважень органів місцевого самоврядування.

Альтернатива 3:

Прийняття запропонованого проекту рішення

Забезпечить вирішення проблеми. Дана альтернатива є найбільш оптимальною і прийнятною. Перевага обраного способу досягнення цілей полягає в тому, що цим регуляторним актом конкретизовано ставки орендної плати за Класифікатором видів цільового призначення земельних ділянок, що забезпечить єдиний підхід до визначення розміру орендної плати в межах, визначених Податковим кодексом України, за користування землею комунальної власності, крім того допоможе уникнути дискримінації при встановленні відсоткової ставки орендної плати за земельні ділянки серед користувачів (орендарів)

3.2.Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування

 Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Збереження існуючого стану

 

Дана альтернатива є неприйнятною, враховуючи зміни у законодавстві України, які не враховані

Відсутні

Альтернатива 2:

Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів

Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів, плати за землю відносять до виключної компетенції органів місцевого самоврядування.

Відсутні

Альтернатива 3: Прийняття запропонованого проекту рішення

За допомогою даної альтернативи нормативно-правовий акт буде приведено у відповідність до діючого законодавства, сприятиме  справедливій реалізації прав суб’єктів господарювання (землекористувачів) та прозорості дій органу місцевого самоврядування при встановленні ставок та пільг щодо сплати орендної плати за земельні ділянки

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Збереження існуючого стану

 

Землекористувачі земельних ділянок будуть сплачувати орендну плату, відповідно до раніше прийнятого рішення про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки, без врахування внесених змін до нормативно-правових актів

Витрати пов’язані зі сплатою до міського бюджету орендної плати за використання земель комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв)

Альтернатива 2:

Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів

Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів, плати за землю відносять до виключної компетенції органів місцевого самоврядування

Відсутні

Альтернатива 3: Прийняття запропонованого проекту рішення

– встановлення ставок орендної плати з урахування видів цільового призначення земельних ділянок;

– передбачуваність дій влади;

– додаткові надходження до бюджету, які спрямовуються на розвиток громади;

– недопущення дискримінації з боку органів місцевого самоврядування

Витрати пов’язані зі сплатою до міського бюджету орендної плати за використання земель комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв)

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

9

82

147

244

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

5

35

60

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Збереження існуючого стану

 

Землекористувачі земельних ділянок будуть сплачувати орендну плату, відповідно до раніше прийнятого рішення про затвердження ставок орендної плати за земельні ділянки, без врахування внесених змін до нормативно-правових актів

Витрати пов’язані зі сплатою до міського бюджету орендної плати за використання земель комунальної власності

Альтернатива 2:

Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів

Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів, плати за землю відносять до виключної компетенції органів місцевого самоврядування.

Відсутні

Альтернатива 3: Прийняття запропонованого проекту рішення

– встановлення ставок орендної плати з урахування видів цільового призначення земельних ділянок;

– передбачуваність дій влади;

– прогнозування умов господарювання і витрат, зумовлених використанням земель комунальної власності та невитребуваних земельних ділянок (паїв);

– виконання вимог чинного законодавства

Витрати пов’язані зі сплатою до міського бюджету орендної плати за використання земель комунальної власності

Оцінюючи визначені альтернативи слід зазначити, що перша альтернатива не є прийнятною, оскільки вона не враховує внесені зміни до законодавства України, веде до відмови від поставлених цілей по збільшенню надходжень до місцевого бюджету та фінансування соціально-економічного розвитку громади. У разі не прийняття органом місцевого самоврядування цього рішення, орендна плата буде нараховуватись у відповідності до діючих ставок та ст.288 Податкового кодексу України.

Прийняття міською радою запропонованого регуляторного акта дасть можливість вирішити визначені проблеми при дотриманні норм чинного законодавства України, в найбільш короткий термін, з найменшими витратами.

4.Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

Вибір оптимального альтернативного способу досягнення цілей здійснено з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності

(за 4-бальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1:

Збереження існуючого стану

2

Важливі аспекти проблеми існуватимуть далі

Альтернатива 2:

Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів

1

Цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті

Альтернатива 3: Прийняття запропонованого проекту рішення

4

Цілі регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою

Регуляторний акт, що пропонується прийняти, зачіпає інтереси усіх орендарів земельних ділянок комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв) розташованих на території Менської міської територіальної громади.

В наведених нижче таблицях пропонуються вигоди, а також витрати, які очікуються внаслідок застосування запропонованого регуляторного акта.

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумки)

Витрати (підсумки)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи в рейтингу

Альтернатива 1:

Збереження існуючого стану

відсутні

відсутні

Проблема продовжує існувати

Альтернатива 2:

Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів

відсутні

відсутні

Цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті

Альтернатива 3: Прийняття запропонованого проекту рішення

– забезпечення раціонального та ефективного використання земельних ділянок;

– забезпечення наповнення міського бюджету та фінансування соціальних програм міста

  • сприятиме  справедливій реалізації прав суб’єктів господарювання (землекористувачів) та прозорості дій органу місцевого самоврядування

відсутні

Цілі регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1:

Збереження існуючого стану

Не прийнятна / не вирішує порушеного питання

Зовнішні чинники відсутні

Альтернатива 2:

Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів

Не прийнята / відсутні ринкові механізми для вирішення даної проблеми

Зовнішні чинники відсутні

Альтернатива 3: Прийняття запропонованого проекту рішення

Єдина можлива альтернатива, яка забезпечує єдиний механізм встановлення економічно-обґрунтованих розмірів ставок орендної плати за використання земель комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв) на території Менської міської територіальної громади, що сприятиме  справедливій реалізації прав суб’єктів господарювання (землекористувачів)

Зовнішні чинники відсутні

Для реалізації обрано Альтернативу 3 – прийняття запропонованого проєкту рішення, тобто встановлення економічно обґрунтованих розмірів ставок орендної плати, які будуть не обтяжливими для суб’єктів господарювання, при цьому надходження до міського бюджету збільшуватимуться. Задекларовані цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті повною мірою.

Прийняття такого рішення відповідає вимогам чинного законодавства, приводить ставки орендної плати відповідно до видів діяльності за цільового призначення земельних ділянок з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 року № 821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», якою введений в дію Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок (у зв’язку з чим припинена чинність Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548), Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затверджений наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290, нового коефіцієнта індексації,  та поширюються на всю територіальну громаду.

5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Реалізація запропонованого регулювання здійснюється шляхом впровадження наступних заходів:

  • прийняття місцевого нормативного документу, який в рамках чинного законодавства дає можливість удосконалити і зробити прозорим порядок та механізм визначення орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв) наданих в оренду з урахуванням цільового призначення земельних ділянок;
  • забезпечення прозорості і вільного доступу до інформації щодо визначення розміру орендної плати за використання земельних ділянок комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв) Менської міської територіальної громади та забезпечує наповнення міського бюджету для фінансування соціальних програм громади.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта.

За результатами прийняття регуляторного акта має бути досягнуто цілей, передбачених у розділі 2 цього Аналізу.

Групи

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

– забезпечення раціонального та ефективного використання земельних ділянок;

– забезпечення наповнення міського бюджету та фінансування соціальних програм міста

Залишаться на існуючому рівні

Суб’єкти господарювання

– встановлення ставок орендної плати з урахуванням цільового призначення земельних ділянок;

– передбачуваність дій влади;

– прогнозування умов господарювання і витрат, зумовлених використанням земель комунальної власності.

Витрати пов’язані зі сплатою до міського бюджету орендної плати за використання земель комунальної власності

Громадяни

– встановлення ставок орендної плати з урахуванням цільового призначення земельних ділянок, зокрема нових видів цільового призначення земельних ділянок;

– передбачуваність дій влади;

– додаткові надходження до бюджету, які спрямовуються на розвитку громади.

Відсутні

 

7.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.

Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений строк з моменту набрання чинності, оскільки необхідність виконання норм регуляторного акта є постійною. Може бути переглянутим у разі зміни законодавства.

8.Визначення показників результативності регуляторного акта.

Показниками результативності регуляторного акта є:

  • Розмір надходжень до місцевого бюджету, пов’язаних з дією регуляторного акта – передбачається збільшення надходжень за використання земель комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв).
  • Справедлива реалізація прав суб’єктів господарювання (землекористувачів) при встановлені розміру відсоткової ставки.
  • Кількість суб’єктів, на яких поширюється дія акта – на момент розробки регуляторного акта – 244, в тому числі суб’єктів господарювання – 244. Кількість може змінюватись у відповідності до норм земельного законодавства.

Рівень поінформованості платників орендної плати – високий, оскільки проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу офіційно оприлюднені на веб-сайті Менської міської ради ради: http://mena.cg.gov.ua

 

9. Заходи за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

Відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватись за допомогою аналізу надходжень до міського бюджету орендної плати за використання земель комунальної власності, невитребуваних земельних ділянок (паїв).

Оцінка ефективності запропонованого регуляторного акта буде здійснена за підсумками проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акта.

 

 

Начальник відділу земельних відносин,

агропромислового комплексу та екології                             Оксана СКИРТА

05 квітня 2024
back