back

Державна служба зайнятості 30 років на службі людям

Нинішній 2020 рік для державної служби зайнятості – ювілейний. 21 грудня виповнюється 30 років від дня її створення. Сьогодні – це  сучасна сервісна установа, яка демонструє нові можливості для клієнтів та є ефективним посередником між роботодавцями та шукачами роботи.

Позаду – непростий шлях становлення…

Практично нульовий рівень безробіття в Україні (0,3 %) на початку 90-х років минулого століття створював ілюзію суспільного благополуччя, що давало підстави сумніватися у доцільності існування служби зайнятості. Однак ці ілюзії дуже швидко розвіялись. Глибока економічна криза, яка охопила країну в середині 90-х, спричинила вихід на ринок праці великої кількості безробітних. Люди почали шукати захисту у службі зайнятості.

На кінець 2000 року в районі налічувалося майже 2,0 тис. безробітних громадян. Рівень безробіття становив тоді майже 7 %. Центр зайнятості не справлявся з реєстрацією, виникали величезні черги.

Крім того, у 1996 році, коли фонд сприяння зайнятості населення було включено до Держбюджету, розпочалися проблеми з фінансуванням. У першу чергу це відчули на собі безробітні, яким допомога не виплачувалась по декілька місяців, великою була заборгованість по виплатах. Матеріально-технічні умови, в яких доводилося працювати персоналу центру зайнятості і забезпечувати прийом громадян, були дуже далекими від тих, які ми маємо сьогодні. Центр зайнятості розміщувався у старому тісному приміщенні, комп’ютеризація тільки-но починалась, не вистачало оргтехніки.

 

Розвиток системи соціальних послуг нового покоління

На якісно вищий щабель розвитку служба зайнятості піднялась із запровадженням у 2001 році загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття. Це принципово змінило систему допомоги людям, які опинилися без роботи. Було створено матеріально-технічну базу, системи професійної орієнтації та професійного навчання безробітних, соціального партнерства та кадрового забезпечення. Стало можливим впровадження новітніх технологій.

Справжнім «ноу-хау» у службі стала Єдина технологія обслуговування незайнятого населення (ЄТОНН), на роботу за якою до кінця 2002 року перейшов і Менський районний центр зайнятості. За допомогою чіткої, до дрібниць продуманої технології вдалося збільшити пропускну спроможність та уникнути величезних черг, а також підвищити якість надання  послуг.

Довелося кардинально змінювати як стиль роботи, так і психологію. Відтоді клієнтами №1 та соціальними партнерами для служби стали роботодавці. Безробітних же спонукали до активізації власних зусиль у пошуку роботи, іншими словами прагнули їм «дати вудку та навчити ловити рибу».

Засобами Єдиної інформаційно-аналітичної системи (ЄІАС), що базується на сучасних Інтернет - технологіях, було створено єдиний в межах країни, в режимі реального часу, інформаційний простір попиту та пропозиції робочої сили; автоматизований підбір роботи за відсутності клієнта; розпочалося широке використання Інтернет - технологій для пошуку роботи та працівників. Таким чином, було дано старт розвитку системи соціальних послуг нового покоління.

 

Сервісна установа нових можливостей

Для шукачів роботи та роботодавців впроваджено цілу низку електронних сервісів, якими можна скористатися, не виходячи з дому. На порталі державної служби зайнятості, у вільному доступі: база вакансій у межах країни, електронна черга для безробітних, електронні кабінети для роботодавців та шукачів роботи, платформи з профорієнтації та освітній портал.

Шукати роботу та будувати кар’єру допомагають кар’єрні радники, які забезпечують індивідуальний супровід клієнта на шляху до працевлаштування. Діє інститут консультанта роботодавця, мета якого полягає у розширенні підходів до надання послуг роботодавцям з урахуванням специфіки ринку праці регіону.

Служба зайнятості демонструє сучасний підхід у підборі кадрів, працюючи на засадах рекрутингу, тобто на повному ринку праці; розвиваються онлайн-сервіси, корисні для шукачів роботи та роботодавців. Крім того, діють програми фінансової підтримки створення та збереження робочих місць.

Профорієнтаційні послуги служби зайнятості стали більш доступними, оскільки надаються також в дистанційному режимі. На спеціальних онлайн - платформах можна пройти комплексну профдіагностику, зробити оцінку власного кар’єрного потенціалу, опанувати техніку пошуку роботи.

Для підвищення конкурентоспроможності громадян на ринку праці служба зайнятості пропонує низку освітніх можливостей для дорослого населення – безкоштовно і в стислі терміни можна здобути затребувану на ринку праці професію чи підвищити кваліфікацію. Зокрема, 11 центрів професійно-технічної освіти, які діють у системі державної служби зайнятості, здійснюють професійну підготовку за 95 ліцензованими робітничими професіями.

Освітні послуги служби зайнятості – не лише для безробітного населення. Громадяни, старші 45 років, для підвищення своєї конкурентоспроможності можуть отримати ваучер на навчання. Водночас, як безробітні, так і громадяни, які не перебувають на обліку в службі зайнятості, можуть підтвердити результати неформального професійного навчання.

 

Наша щоденна робота – це адресні інвестиції в людину з метою повернення її до праці

За час існування державної служби зайнятості лише в нашому районі послугами служби скористалися близько 66 тисяч громадян.. Зокрема, близько 20 тисяч наших земляків працевлаштовані, Понад 4 тисячі безробітних охоплено професійним навчанням, близько 9 тисяч залучено до тимчасової зайнятості. Понад тисяча мешканців району отримали роботу завдяки програмам фінансової підтримки роботодавців, зокрема – понад 300 шляхом надання дотацій, майже 100 – шляхом компенсації єдиного соціального внеску. Цього року майже 250 роботодавців, в тому числі ФОПів отримали допомогу по частковому безробіттю. Серед успішних підприємців чимало й колишніх безробітних – майже 580 шукачів роботи скористалися виплатою допомоги по безробіттю одноразово для започаткування власної справи.

Все це - результат копіткої роботи не одного покоління фахівців, які упродовж років віддавали свої знання, енергію, тепло сердець задля благородної мети – допомоги людям, яких спіткало безробіття. І, користуючись нагодою, хочу подякувати всім, як нинішнім працівникам, так і ветеранам служби, які стояли у витоків створення та розвитку системи соціального захисту від безробіття, а також соціальним партнерам, за багаторічну сумлінну працю, за досвід і професіоналізм, за людяність і небайдужість.

 

17 грудня 2020
back