back

Менеджер будинку: на ринку праці з'явилася нова професія з великими перспективами

В управдоми б я пішов, хай мене навчать. На ринку праці з'явилася нова професія з великими перспективами: менеджер, який керує будинком. Такі наймані працівники - дуже непогана альтернатива ЖЕКам. А от що потрібно зробити, аби в будинку з'явився управитель? Що входить у його обов'язки і скільки коштують його послуги? Розповідаємо.

          Комунальний рай - можливий. І байдуже скільки років будинку. Потрібно лише вольове рішення більшості мешканців і людина, яка візьме на себе відповідальність за об'єкт.

          «Може там собака друг людини. А у нас управдом – друг людини» – пам’ятаєте? Радянський управдом це умовно - майстер ЖЕКу. Управитель - це багатовекторна, багатогранна особистість. Це одночасно і юрист, і економіст, і певні знання бухгалтерського обліку має знати. Це найнятий професіонал, який підзвітний правлінню, якщо укладається договір з ОСББ. Він кожного місяця надає звіт про використання коштів. Робота за винагороду. Так в управителів називається зарплата. Наприклад, в середньому по Києву 1 гривня з квадратного метру.

          Професія управителя в Україні існує менше року. Але вже набуває популярності. Навчають майбутніх будинкових менеджерів у Львові, Харкові, Одесі, Запоріжжі, Чернігові, Тернополі і в столиці. Курс трохи більше тижня.

          Слухачі мають знати і технічну частину, і юридичну, і фінансову, і організації, і, до речі, на навчальному курсі є такі невеличкі блоки як управління конфліктами, тому що ці люди мають заходити на збори співвласників і виходити бажано живими і здоровими психологічно.

          «В нашій державі 180 тисяч багатоквартирних будинків. Це означає, що потенційно в нашій державі може бути 180 тисяч управителів», - говорить Андрій Нікончук, керівник Асоціації професійних управителів нерухомістю, кандидат юридичних наук.

          У цю професію подаються не лише досвідчені комунальники. Чимало тих, хто несподівано вирішив змінити фах. 30% приходять з інших сфер. У них освіта абсолютно різна від вчителя до політолога а також управління в сфері екологі. Вища освіта і досвід у сфері не менше 2 років - ось основні вимоги до майбутніх управителів. І звісно - складений іспит.

          Фактично це майбутні найняті працівники. Та чи брати їх на роботу - мешканці мають вирішувати самі.

          Свої гроші управитель має відпрацьовувати чесно. Управитель повинен представити детальний кошторис, за який голосують загальні збори співвласників і там детально кожна складова, якщо вони використані не туди то наступають штрафні санкції для такого управителя.

 

 

13 листопада 2019
back